China Airlines plánují na pravidelnou linku do Prahy nasadit od 2. září do 21. října Boeing 777-300ER. Dopravce provozuje flotilu deseti strojů tohoto typu v konfiguraci pro 358 cestujících ve třech cestovních třídách. Airbusy A350-900, které linku obsluhují běžně, uvezou pouze 306 cestujících taktéž ve třech třídách.
Taipei Times v prosinci 2024 uvedly, že navýšení počtu letů na pražské lince ze dvou na pět týdně v druhé polovině roku 2025 je pro China Airlines prioritou. Obsazenost linky od zahájení provozu v létě 2023 dosahuje 90 %.
Tato pravidelná linka z Tchaj-wanu začátkem května nedoletěla až do Prahy kvůli roztržce na indickém subkontinentu.
Airbus A350-900 registrace B-18912 (výrobní číslo 162, rok výroby 2017), který v úterý 6. května obsluhoval pravidelnou linku CI67 Tchaj-pej – Praha, do svého cíle nedorazil. Po zhruba šesti hodinách letu zahájil jižně od indického Ahmadábádu odklon zpátky na východ a po dalších zhruba čtyřech hodinách přistál v thajském Bangkoku. Celková doba letu Airbusu činila 10 hodin a 30 minut. Z Bangkoku do Prahy pak už nepokračoval, místo toho se vydal na svou domovskou základnu v Tchaj-peji.
Následující středeční odlet linky CI68 z Prahy do Tchaj-peje byl zrušen.
Ve stejné době, kdy Airbus China Airlines letící z Tchaj-peje do Prahy přistával v Bangkoku, přistál v Praze jiný Airbus A350 China Airlines. Stroj imatrikulace B-18902 (výrobní číslo 057, rok výroby 2016) měl namířeno z Londýna do Tchaj-peje na pravidelné lince CI82. Po zhruba třech hodinách letu se obrátil severovýchodně od bulharské Varny zpět na západ a po třech hodinách přistál v Praze. Posledních devadesát minut celkem šestihodinového letu Londýn – Praha strávil ve vyčkávacím obrazci v českém vzdušném prostoru.
Airbus odkloněný z Londýna odletěl z Prahy ve středu nad ránem a po 13 hodinách a 12 minutách letu přistál v Tchaj-peji.
Připravil: Martin Bernict
Celkem 1 záznam
Copyright © 1999-2025 planes.cz | Redakční systém
Těch 90 minut nad Prahou bylo kvůli palivu?